|
...Az általános
és középiskolákban jelenleg folyó matematikaoktatás
messze elmarad a kor követelményeitõl. Az iskola
egyáltalán nem ad képet a diákoknak a matematika
valódi lényegérõl, újabb fejlõdésérõl,
megnövekedett társadalmi szerepérõl, gyakorlati
alkalmazási lehetõségeirõl...
... Sok félreértésre ad okot a matematika kétségtelenül
elvont jellege. Egyesek azt képzelik, hogy
az elvontság a matematikában azt jelenti, hogy nincs köze
a valósághoz. Ez súlyos tévedés.
A matematika elvontsága elsõsorban abban áll, hogy
a valóság egy meghatározott célból
való vizsgálatánál elvonatkoztat az adott
szempontból lényegtelen körülményektõl,
azért, hogy figyelmét a lényegesre tudja öszpontosítani.
...Vannak, akik azzal áltatják magukat, hogy iskolai matematikaoktatásunkkal
nem lehet nagy baj, hiszen diákjaink évrõl évre
kiemelkedõ eredményeket érnek el a hazai és
nemzetközi matematikai versenyeken.Ez az érvelés
teljesen hibás.A kivételesen tehetséges diákokkal
való foglalkozás valóban kítûnõ,
ez a munka azomban jórészt az iskolán kívül
folyik, és azt a Bolyai János Matematikai Társulat
végzi.. Amikor a matematikaoktaás gyökeres reformjának
szükségességérõl beszélünk,
akkor a diákok zömére gondolunk, azokra, akikben
a mai iskolai matematikaoktaás nem ébreszti fel a matematika
iránti érdeklõdést és lelkesedést.
|