Játékelmélet előadások vázlata, letölthető anyagok
2019/2020 II. félév
- 1. előadás (február 5.) - Történeti áttekintés, alapfogalmak.
- 2. előadás (február 12.) - Nem kooperatív játékok, egyensúlyi helyzet definíciója. Gráfok, fák, példa.
- 3. előadás (február 19.) - Véges fákkal ábrázolható játékok. Példák. Mátrixjátékok. Nyeregpont definíciója, mátrixjáték nyeregpontjaira vonatkozó tétel. Kevert stratégia. Tiszta vs. kevert tétel bizonyítás nélkül, következménnyel. A 2x2-es mátrixjátékok megoldása. Példa.
- 4. előadás (február 26.) - Példák. Domináns stratégiák. Mátrixjátékok megoldásának lépései. Optimális stratégia tétele bizonyítás nélkül. A 2xn-es és az nx2-es mátrixjáték grafikus megoldása. Példák.
- 5. előadás (március 4.) - Tiszta vs. kevert tétel bizonyítással. A 3x3-as szimmetrikus mátrixjátékok megoldása. Kő-papír-olló. Példák.
- 6. előadás (március 11.) -A 3x3-as mátrixjátékok megoldása. Példák.
- 7. előadás (március 25.) -Lineáris programozás és a mátrixjátékok jegyzet 9. feladatáig. H.F: a feladatsor 26. feladata.
- 8. előadás (április 1.) -Lineáris programozás és a mátrixjátékok jegyzet végig. H.F: a feladatsor 28. feladata.
- 9. előadás (április 8.) -Bimátrixjátékok, gazdasági alkalmazások jegyzet 1. fejezete. (2x2-es bimátrixjátékok végeredménye) H.F: a feladatsor 32. feladata.
- 10. előadás (április 15.) -Bimátrixjátékok, gazdasági alkalmazások jegyzet végig. H.F: a feladatsor 38. feladata.
- 11. előadás (április 22.) -Kooperatív játékok jegyzet 1. és 2. fejezete. H.F: a feladatsor 44. feladata.
- 12. előadás (április 29.) -Kooperatív játékok jegyzet végig. H.F: a feladatsor 48. feladata.