Előző hónap Előző nap Következő nap Következő hónap
Év szerint Hónap szerint Ugrás a hónaphoz

Kovács Zoltán és Vajda Róbert: Technológiai forradalom a XXI. században: a matematikaoktatás új paradigmája

iCal fájl letöltése
Csütörtök, 21. Március 2002, 15:00 - 16:30
A világ bármely tájékán a felsőoktatás a hallgatók egy jóval nagyobb és ugyanakkor heterogénebb csoportját fogadja, mint a múltban. Az egyetemek egyre inkább a közoktatáshoz közelálló szerepet vállalnak fel az elitképzés mellett. Ezért az egyetemeken felmerülő oktatási és pedagógiai kihívások részben megváltoztak. Célunk, hogy a mindinkább elterjedő új technológiák - az internet, komputeralgebrai rendszerek (CAS) - ötvözésével, s a tanulási-tanítási folyamatba történő integrálásával a matematikaoktatás egy új paradigmáját vázoljuk fel. Ezek az eszközök a matematikai tudáselsajátítás és modellalkotás új lehetőségeit kínálják; az általuk készíthető tudásmodulok hidakat képezhetnek a) az individuális tudás és a világháló sokszor rendezetlen információtömege, b) kutató matematikusok és oktatási szakemberek, pedagógusok, c) a diákok illetve a szaktudomány, d) a képi-vizuális információszerzés és az absztrakt fogalmi tudásreprezentáció, valamint e) a szekundér és a tercier oktatási szférában jelentkezö oktatási feladatok közötti közvetítésben.
Kitüntetett figyelmet kap előadásunkban a WebMathematics Interactive nevű, CAS alapú új szofverünk, amelynek segítségével diákjaink egy internetes böngészővel képesek matematikai alapfeladatok gyakorlására, tudásszintjük kontrollálására anélkül, hogy bármilyen CAS helyileg rendelkezésükre állna. A szoftver abban is segítséget nyújt az oktatónak, hogy a tudás fejlődését figyelemmel kísérje.
Hely : Fejér terem

Vissza

JEvents v3.1.8 Stable   Copyright © 2006-2013