Előző hónap Előző nap Következő nap Következő hónap
Év szerint Hónap szerint Ugrás a hónaphoz

Csákány Béla: Algebra tanárjelölteknek; mit?, miért?, hogyan?

iCal fájl letöltése
Csütörtök, 3. Május 2001, 15:00 - 16:30
DR. CSÁKÁNY BÉLA
egyetemi tanár

Hazánkban ma a 18-25 évesek sokkal nagyobb hányada jár egyetemre vagy főiskolára, mint ötven, vagy akár csak tíz évvel ezelőtt. Ha nem is ekkora mértékben, de ugyancsak bővült a hallgatóink által elsajátítandó matematikai ismeretek köre. Aligha tételezhető fel, hogy az ifjúság intelligenciahányadosának átlaga hasonló módon emelkedett volna. Köztudottan nem követte az említett fejlődési tendenciát a tanárok (köztük a matematikatanárok) megbecsülése sem. Másrészt létezik jónéhány olyan szakma, amely matematikát értő és kedvelő középiskolások számára az utóbbi időben egyre vonzóbb (pl. közgazdász, informatikus). Ezekből a premisszákból "számtanilag" is következik, hogy matematika-tanárjelölteknek kevesen jelentkeznek, gyenge jelentkezőket is felveszünk, és diákjainkkal nem tudjuk elsajátíttatni azt az anyagot, amit a harmadik évezred elején illendőnek vélnénk. Fájó szívvel le kell mondanunk sok érdekes, fontosnak érzett tény megtanításáról, mert ha nem tesszük ezt, azok az intézmények fogják majd képezni a középiskolai tanárokat helyettünk, amelyeknek ehhez nem is kell engedniük saját színvonalukból. Hogy ez a lemondás minél kisebb értékvesztéssel járjon, végig kell gondolnunk, szaktárgyunkból mit, miért és hogyan tanítunk. Ezzel próbálkozik az algebrára vonatkozóan
Csákány Béla.
Hely : Haar terem

Vissza

JEvents v3.1.8 Stable   Copyright © 2006-2013