next up previous
Next: 2 Amire szükség lehet Up: 1 Bevezetés Previous: 1 Bevezetés

1.1 A számítógép mint szemléltető eszköz

A személyi számítógépek rohamos terjedése az iskolákat sem ,,kíméli''. Nem csupán az egyetemek büszkélkedhetnek korszerű számítógéptermekkel, hanem középiskolák, sőt, általános iskolák (újabban óvodák) is komoly gépparkkal rendelkeznek.

A kilencvenes évek közepén indult SuliNet programban számos középiskola internetes hozzáféréshez is jutott, ami még tovább szélesítette az egyes tantárgyak számítógépes illusztrálásának lehetőségeit. A matematika mint a számítástechnika társtudománya, az egyik leginkább számítógéppel szemléltethető tudomány. Igaz, ma már szinte minden diszciplína fejlett alkalmazásokkal képviselteti magát a szoftverpiacon.

Magyarországon is sok vállalkozó kedvű matematikatanár van, akik úttörő munkát végeznek, hogy a matematikaórán a számítógép akár olyan segítőtárs legyen, mint a zsebszámológép. Egy-egy függvény diszkutálása, gyors egyenletmegoldás, nagy pontosságú számítás olyan módon oldható meg számítógéppel, ami a tanulók figyelmét különösen felkeltheti a téma iránt, hiszen csupán a számítógép a maga varázsával a legtöbb tanulónak élményt jelent. A nemrégiben elkészült kerettantervek egyik fontos pillére a számítógép használatának erősítése, ehhez azonban a tanár számára egyelőre kevés szakmai-módszertani segítség áll rendelkezésre.

Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a matematikatanár sok olyan szoftverhez juthat hozzá, ami munkájában is segíti. Így például feladatsorok nyomtatásában, vagy feladatkészítéskor a megoldás ellenőrzésében.


next up previous
Next: 2 Amire szükség lehet Up: 1 Bevezetés Previous: 1 Bevezetés
Kovács Zoltán