next up previous
Next: 3.2.2 Segédprogramok, oktatóprogramok Up: 3.2 Osztályozásuk Previous: 3.2 Osztályozásuk

3.2.1 Aktív és inaktív felhasználás

A matematikához aktív hozzáállás kell. Zenét hallgatni lehet úgy is, hogy a hallgató rábízza magát a zenészre, és ,,kikapcsolódik'' közben. A matematikai gondolkodás ellentétben rendszerint számolással, következetes gondolkodással jár.

Bizonyos szoftverek azonban az emberi szépérzéket célozzák meg. A matematika, főként a geometria érdekes eredményei még a témához egyáltalán nem értők számára is figyelemfelkeltőek lehetnek. Ilyen szoftverek pl. a fraktálbemutatók, oktatófilm-programok.

Attól függően, hogy a felhasználó beavatkozására milyen szinten van szükség a program működtetéséhez, beszélhetünk aktivitást igénylő (aktív) és aktivitást nem vagy csak kevéssé igénylő (inaktív) szoftverekről.



Kovács Zoltán