Elõszó i
1. Játékok és stratégiák 1
   
1.1. Bachet játéka 1
   1.2. A játékosok száma 2
   1.3. Állások és lépések 4
   1.4. Kezdet és befejezés 5
   1.5. Diszkrét játékok mint matematikai struktúrák 7
   1.6. Izomorf játékok 10
   1.7. Determinisztikus játékok 12
   1.8. Teljes információs játékok 13
   1.9. Stratégiai játékok 14
   1.10. Kombinatorikai játékok 15
   1.11. Játék és játszma 17
   1.12. Stratégia kombinatorikai játékban 19
   1.13. Pozíció és állás 23
   1.14. Neumann János alaptétele 25
2. Sprague és Grundy elmélete 33
   2.1. Egyszerû játék magja 33
   2.2. Egyszerû játék Sprague---Grundy-függvénye 35
   2.3. Játékok összege 39
   2.4. Nim-összeadás 42
   2.5. Összeg Sprague---Grundy-függvénye 46
   2.6. Nyerõ stratégia a nim-játékban 49
   2.7. Moore-nim 51
   2.8. Nim ... vagy nem? 53
   2.9. Lasker-nim 56
3. További egyszerû játékok 59
   3.1. Fibonacci-számok 59
   3.2. Számok Fibonacci-alakja 61
   3.3. Fibonacci-nim 65
   3.4. Kivonási játékok 68
   3.5. Matematikai kugli 71
   3.6. Rontom-bontom játékok 75
   3.7. Wythoff játéka 76
   3.8. A Wythoff-nim jó állásai Fibonacci-alakban 81
   3.9. A Wythoff-nim n-edik jó állása 83
   3.10. Sarokba ... 84
   3.11. Gale lefedõs játéka 86
   3.12. Betli játékok 88
   3.13. Játékok szorzata 91
   3.14. Még néhány egyszerû játék 95
4. További kétszemélyes játékok 99
   4.1. Malom és minimalom 99
   4.2. Amõba 104
   4.3. Hex 108
   4.4. A Brouwer-féle fixponttétel 112
   4.5. Párosítási stratégiák 117
   4.6. Ramsey tétele 120
   4.7. Dobozolás 121
   4.8. Hajtás 124
   4.9. Még néhány kétszemélyes játék 130
5. Egyszemélyes játékok 133
   5.1. Permutációk 133
   5.2. A tizenötös játék 137
   5.3. A bûvös kocka 140
   5.4. Egy kockaforgatási módszer 144
   5.5. Szoliter 147
   5.6. Szoliterkatonák a sakktáblán 151
   5.7. Poliominók 154
   5.8. Trominók, szoliter és söprés 157
   5.9. Bûvös négyzetek 159
6. Személytelen játékok és más csemegék 169
   6.1. Hangya 169
   6.2. Conway életjátéka 171
   6.3. Fredkin játéka 173
   6.4. Sejtautomata 175
   6.5. Az édenkert-tétel 177
   6.6. Személytelen játékok számokkal 180
   6.7. A hiperjáték-paradoxon 183
   6.8. Túlélés tetriszben 184
   6.9. Passz! 188
   6.10. Játékok és számok 189
   6.11. Játékok és nyelvek 192
7. Megjegyzések 197
Irodalom 207
Név- és tárgymutató 211